دیجیتال مارکتینگ

در رابطه با دیجیتال مارکتینگ تعاریف بسیاری در منابع چاپ شده و سطح وب شده است، اما به صورت کلی، دیجیتال مارکتینگ را می توان بازاریابی برای محصولات و خدمات بوسیله هرنوع دستگاه و ابزار الکترونیکی تعریف کرد.

امروزه اکثر افراد، زمان زیادی را در فضای مجازی سپری می کنند، حتی گاهی اوقات بیش تر از این که در فضای حقیقی مشغول گذراندن اوقات خود باشیم، بوسیله تلفن همراه یا رایانه خود به گشت و گذار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می پردازیم.

توضیح فوق اهمیت حضور در فضای مجازی را برای کسب و کارها نشان می دهد. اگر بخواهیم فروش در فضای حقیقی را با فضای مجازی مقایسه کنیم، میتوانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

محدودیت زمان

فروش در فروشگاه به صورت سنتی، میزان بسیار زیادی به زمان بستگی دارد. به طوری که اگر در زمان پیک فروش در روز به دلیل عواملی چون کسالت، مشغله و غیره حضور فعالی در محیط فروشگاه نداشته باشید، مسلما میزان زیادی متحمل کاهش فروش خواهید شد. این درحالی است که، فروش در فضای مجازی به زمان بستگی ندارد و کسب و کارها در هر زمان در روز، هفته و ماه می توانند فروش داشته باشند.

نیاز به فروشنده

میزان فروش در فروشگاه ارتباط مستقیم با قدرت فروشنده دارد و در صورت این که فروشنده نتواند به درستی در رابطه با محصولات توضیح دهد و خریدار را توجیه کند، نمی تواند موفق به فروش شود. این درحالی است که در فروشگاه مجازی، کافی است تنها یک بار به پرزنت و توضیح محصول پرداخته شود و پس از آن کاربران تنها با دیدن توضیحات ، تصویر یا کلیپ معرفی محصول نسبت به خرید آن اقدام می کنند.

مکان فروشگاه

جهت افزایش فروش در روش فروش سنتی می بایست فروشگاه را در محیطی که حداکثر رفت و آمد در آن اتفاق می افتد احداث نمود. هرچه میزان عبور و مرور بیشتر باشد به تبع بازدید از فروشگاه و فروش هم بیش تر خواهد شد. همچنین برای فروش به صورت مجازی نیز باید برای بازدید بیشتر تبلیغات کرد. اما هزینه ای که برای بازدید فروشگاه یا صفحه مجازی پرداخت می شود بسیار کم تر از هزینه اجاره فروشگاه در محیط پر رفت و آمد است و اصلا قابل مقایسه نخواهد بود. ضمن این که افزایش میزان بازدید، به شناخته شدن مکان اصلی فروشگاه و به دنبال آن افزایش فروش به روش سنتی را نیز به دنبال دارد.

هزینه

به طور کلی افراد برای راه اندازی یک کسب و کار به روش سنتی می بایست برای مواردی همچون اجاره مکان، خرید لوازم و اثاثیه، استخدام پرسنل، تامین محصولات و زیباسازی مکان هزینه صرف کرد. اما برای راه اندازی کسب و کار به صورت مجازی فقط می بایست برای اجاره هاست، دامنه و طراحی سایت یا شبکه اجتماعی ، تامین محصولات یا خدمات و تبلیغات هزینه نمود که در مقایسه با هزینه های احداث کسب و کار به روش سنتی بسیار ناچیز است.

محدودیت مکان

کسب و کار در روش سنتی محدودیت مکانی دارد، به عنوان مثال، یک مرکز فروش یا آژانس خدماتی، تنها می تواند به محدوده و منطقه نزدیک به محل خود فروش داشته باشد، اگر بسیار شناخته شده باشد هم می تواند فروشی در سطح شهر داشته باشد. اما در دیجیتال مارکتینگ جامعه مخاطب کسب و کار شما به هم محله ای ها و یا همشهریان خلاصه نمی شود و یک سکب و کار در صورت برنامه ریزی درست و رعایت اصول دیجیتال مارکتینگ می تواند حتی فروشی در سطح دنیا داشته باشد.

با توجه به توضیحات فوق، این نیاز باید توسط هر کسب و کاری که تمایل به فروش بیش تر و همچنین بیش تر دیده شدن داشته باشد شناسایی شود.

شما نیز در صورت تمایل به مواجهه کسب و کار خود با فضای مجازی و حضور قدرتمند خود در آن می توانید از مشاوره رایگان ما بهره ببرید و گام های خود را جهت رسیدن به این هدف به صورت صحیح بردارید.

سایر خدمات