اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسرها می توانند تا حد زیادی بازاریابی شرکت ها را تقویت کنند. دقیقاً چه چیزی اینفلوئنسر مارکتینگ خوب را مشخص می کند؟ و این چطوری کار می کند؟ پاسخ به مهمترین سوالات.

اینفلوئنسر مارکتینگ: تعریف و امکانات

موثرترین راه برای جلب اعتماد مشتری این است که مشتریان فعلی محصولی را به آشنایان، دوستان یا شرکای خود توصیه کنند. این می تواند به شکل یک توصیه شفاهی  و همچنین از طریق ارزیابی باشد. یکی از روش هایی که در سال های اخیر بسیار محبوب  شده است، اینفلوئنسر مارکتینگ است. از محبوبیت و دسترسی چهره های عمومی برای توصیه محصولات استفاده می شود. این بیشتر از طریق شبکه های اجتماعی اتفاق می افتد. افرادی که به عنوان اینفلوئنسر نام برده می شوند محصولات را به طرفداران خود ارائه می دهند.

پیشنهاد مطالعه :بازاریابی محتوا چیست؟

این همه برای چیست؟ خیلی ساده: اعتمادی که اینفلوئنسر در جامعه برخوردار است باید برای بازاریابی محصول خرج شود. اگر سلبریتی اینترنتی مورد علاقه شما کفش های مارک خاصی بپوشد، فقط می تواند جالب باشد، درست است؟  بنابراین شرکت ها از اعتبار این افراد استفاده می کنند.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ تعریف و امکانات

گزارش اینفلوئنسر مارکتینگ

چگونه یک کمپین اینفلوئنسر موفق بسازم؟ چگونه می توانم اینفلوئنسرهای جعلی را تشخیص دهم؟ چگونه شریک همکاری مناسب را پیدا کنم؟ چه چیزی را باید از نظر قانونی با اینفلوئنسر مارکتینگ در نظر بگیرم؟

اینفلوئنسر دقیقا چیست؟

اینفلوئنسرها افرادی هستند که به دلیل دستیابی یا دارا بودن موقعیت خاصی بر عقاید، عادات و سلایق افراد تأثیر می گذارند. آنها معمولاً تعداد معینی طرفدار در یک شبکه دارند. به ویژه افراد جوان که به شدت تحت تاثیر آن ها هستند و آنها را از نزدیک دنبال می کنند.

وقتی مردم در مورد اینفلوئنسرها صحبت می کنند، معمولاً منظور اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی است . آنها به طور مرتب در کانال هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت یا یوتیوب پست می گذارند و تعداد زیادی دنبال کننده دارند. این “افراد مشهور” تصاویر و ویدئوهایی را از زندگی روزمره خود، از سفرها یا رویدادهای دیگر به اشتراک می گذارند و محصولات، برند ها یا خدمات را به عنوان تبلیغات ارائه می کنند.

اما وبلاگ نویسان یا سایر “افزایش دهنده های عقیده” نیز می توانند به عنوان اینفلوئنسر در نظر گرفته شوند. در واقع، اینفلوئنسر می تواند هر کسی باشد که تأثیر عمده ای بر دیگران داشته باشد. در حالی که کار با وبلاگ نویسان بیشتر در سطح تحریر محتوا انجام می شود، اینفلوئنسرهای اینستاگرام یا یوتیوب تمایل بیشتری به تمرکز روی تصاویر و ویدیوها دارند.

نمونه هایی از اینفلوئنسرها عبارتند از:

  • وبلاگ نویس / صاحب وب سایت
  • YouTuber/Instagramer/Snapchatter/TikToker
  • افراد مشهور
  • روزنامه نگاران
  • کارشناسان موضوع
  • سیاستمدار
  • اپراتور ها

اینفلوئنسرهای آنلاین در زمینه های موضوعی کاملاً متفاوتی از جمله در زمینه های تناسب اندام، زیبایی، مسافرت، مالی یا غذا فعال هستند. شرکت ها اینفلوئنسرهای مناسب را در پورتال های اینفلوئنسر یا از طریق تماس مستقیم انتخاب کرده و در صورت وجود منافع متقابل با آنها  وارد همکاری می شوند. همکاری می تواند کوتاه مدت یا بلند مدت باشد.

چگونه اینفلوئنسر مناسب را پیدا کنیم

اینفلوئنسر مارکتینگ در سال های اخیر رونق گرفته است.  امروزه این موضوع بخشی از استراتژی بسیاری از شرکت ها است. استفاده از شبکه ها و اینفلوئنسرها مزایای زیادی دارد. به دلیل نزدیکی اینفلوئنسرها به فالوورهایشان، پیام های برندها به خوبی در جامعه هدف نفوذ می کند. دقیقاً همین امر به عنوان مزیت اصلی نسبت به تبلیغات کلاسیک است، علاوه بر این، نسل جوان یکی از مخاطبان اصلی این نوع تبلیغات در نظر گرفته می شود.

پیشنهاد مطالعه: 10 نکته طلایی در اینستاگرام مارکتینگ

همکاری با اینفلوئنسرها به ویژه برای برندهای سبک زندگی نیز مهم است .همکاری ها می توانند تاثیر زیادی بر تصویر و فروش شرکت داشته باشند. بزرگترین جامعه مخاطب همیشه تعیین کننده نیست. بارها و بارها اینفلوئنسرها حتی با خرید فالوور یا لایک توجه را به خود جلب کرده اند. با این حال، فالوورهای خریداری شده هرگز به پست ها پاسخ نمی دهند و بنابراین برای برندها بی فایده هستند.

بنابراین درگیری با مخاطب مهم تر از دسترسی به مخاطب توسط یک اینفلوئنسر است. یعنی افراد چقدر فعالانه با پست ها تعامل می کنند. به نوعی می توان بیان کرد که میزان لایک ها، اشتراک گذاری ها و کامنت ها ارز قابل استفاده در اینجا هستند. یک اینفلوئنسر خاص با مخاطب کمتر اما نرخ تعامل بسیار بالا می تواند برای یک برند ارزشمند تر از یک اینفلوئنسر با تنها مخاطبان بیش تر باشد.

پروفایل های اینفلوئنسر را بررسی کنید

حتما قبل از همکاری، علاوه بر خود اینفلوئنسر، باید به حدود 100 فالوور و پروفایل 20 نفر از آنها نیز نگاهی دقیق بیندازید.

 

اکانت او را چک کنید، به 100 دنبال کننده نگاه کنید و نهایتا تعداد 20 پروفایل دنبال کننده های آن ها را دقیق تر بررسی کنید.

بین انواع اینفلوئنسرهای زیر تمایز قائل شد:

  1. نانو اینفلوئنسر : یک اینفلوئنسر در این سطح می تواند شریکی برای یک همکاری خوب با چند صد دنبال کننده باشد. مشخصه چنین اینفلوئنسرهایی سطح بالایی از هویت شخصی و تعامل با مخاطبان خود است.
  2. میکرو اینفلوئنسر : در این دسته بندی، اعداد فالووری در محدوده چهار تا پنج رقمی را می‌توانید پیدا کنید. اینفلوئنسرهای این چنینی اغلب در یک جایگاه متخصص هستند. اعتبار بالایی هم دارند. میکرو اینفلوئنسرها اغلب با یک ارتباط محلی یافت می شوند. این امر آنها را به ویژه برای شرکت های کوچک و متوسط ​​که به صورت منطقه ای فعالیت می کنند جالب می کند.
  3. مگا اینفلوئنسر : تعداد فالوورهای میلیونی را می توان به ویژه در میان افراد مشهور پیدا کرد. آنها به یک گروه هدف گسترده می رسند، اما در مقایسه با سایر اینفلوئنسرها نرخ تعامل کمتری دارند و کاملاً به جامعه نزدیک نیستند.

میکرو اینفلوئنسرها در مقایسه با اینفلوئنسرهای کلان تعامل بیشتری با دسترسی کمتر دارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ ابزار ها

از چه ابزاری برای یافتن اینفلوئنسرها برای بازاریابی استفاده کنم؟

اینفلوئنسرهای مناسب را می‌توان در پلتفرم‌های اینفلوئنسر یا مستقیماً در بستر رسانه‌های اجتماعی مربوطه یافت. یعنی: اینفلوئنسرهای اینستاگرام به راحتی در اینستاگرام پیدا می شوند، اینفلوئنسرهای یوتیوب در یوتیوب و غیره یافت می شوند. از هشتگ ها یا عبارات جستجو برای یافتن حساب های مرتبط استفاده کنید. بسیاری از اینفلوئنسرها در بیش از یک کانال فعال هستند.

استراتژی بازاریابی شما کانال‌هایی که در آن شراکت باید وارد شوید را مشخص می‌کنند. هر پلتفرمی  گروه های هدف متفاوتی دارد . اسنپ ​​چت یا TikTok تقریباً منحصراً توسط جوانان استفاده می شود. فیس بوک افراد در هر سنی را جذب می کند. توییتر در برخی کشور ها به اندازه ایالات متحده نقش مهمی ایفا نمی کند، اما قطعا می تواند در بخش B2B مفید باشد.  در مورد لینکدین هم همینطور. اینفلوئنسرهای B2B به طور ویژه ای در لینکداین یافت می شوند.

اینفلوئنسرها را با ابزارهای رایگان پیدا کنید

اگر تحقیقات شما برای شما خیلی خسته کننده است، می توانید در یکی از پلتفرم های اینفلوئنسر در اینترنت عضو شده و در آن جا کیس مورد نظر خود را انتخاب کنید. حساب های اینفلوئنسر بی شماری در این پلتفرم ها وجود دارد. جستجو را می توان با استفاده از معیارها و همچنین بر اساس مکان، موضوع یا جنسیت انجام داد.

معیارهای زیر برای انتخاب مورد توجه است:

  • آیا اینفلوئنسر از نظر سبک و ظاهر با برند مطابقت دارد؟
  • آیا محتوا مناسب است؟
  • آیا کیفیت محتوا با نیازهای شما مطابقت دارد؟
  • آیا فالوورها فعال هستند و زیاد نظر می دهند؟
  • فالوورها چه ویژگی هایی دارند؟ آیا آنها با مخاطبان هدف برند هماهنگ هستند؟

هنگامی که اینفلوئنسرهای مناسب را پیدا کردید، می توانید آنها را به کمپین خود دعوت کنید یا اطلاعات بیش تری را درخواست کنید. قرارداد تا پرداخت هزینه و ردیابی در پلت فرم صورت می گیرد.

اینفلوئنسر مارکتینگ هزینه ها

اینفلوئنسر مارکتینگ چقدر هزینه دارد؟

این موضوع همیشه متفاوت است. اینفلوئنسرها  بسته به میزان دسترسی، نفوذ و همچنین منطقه و صنعت از نظر قیمت متفاوت هستند . به عنوان مثال، اینفلوئنسرهای حوزه مالی هزینه بیش تری نسبت به اینفلوئنسرهای حوزه مواد غذایی دریافت می کنند.

اگر یک خط مستقیم با یک اینفلوئنسر ایجاد کنید و او را در مورد محصول خود متقاعد کنید، می توانید با قیمت بهتری مذاکره کنید. یا محصولاتی را برای آنها به صورت رایگان ارائه کنید. حتی با همکاری طولانی تر، معمولا تخفیف هایی وجود دارد. اینفلوئنسرها به ویژه در حوزه گردشگری برای الهام بخشیدن، بوسیله یک سفر رایگان و در عوض تبلیغ برند خوب هستند.

اساساً هزینه های اینفلوئنسر در هر پست ، ویدیو یا مقاله محاسبه می شود . گاهی اوقات آنها به صورت پکیج نیز کار می کنند که در حدود تعداد معینی پست، استوری یا هرچیز دیگر است.

این می تواند چیزی شبیه به این باشد:  مثلا اینفلوئنسر برای دو استوری اینستاگرام، سه پست عادی اینستاگرام، دو پست فیس بوک و یک مقاله وبلاگ، هزینه مورد نیاز را برای شما ارسال می کند. سپس شما به او زمان مشخصی برای انجام این کار می دهید و سپس ادامه کار.

عملکرد نیز اغلب با استفاده از هشتگ ها یا پیوندهای فردی که می تواند مستقیماً به اینفلوئنسر اختصاص داده شود، ردیابی می شود.

معیار قیمت گذاری اینفلوئنسر

قرار دادن معیار برای این موضوع کاری دشوار است. اما به صورت کلی برای هر 1000 بازدید مبلغ مشخصی در نظر گرفته می شود.

حقوقی : قرارداد اینفلوئنسر

برای هر دو طرف توصیه می شود که یک مبنای قراردادی ایجاد کنند . به این ترتیب شفافیت در مورد آنچه از اینفلوئنسر و شرکت انتظار می رود وجود دارد.

اجزای معمول قرارداد اینفلوئنسر عبارتند از :

  • پیمانکار
  • تعداد پست ها / مقالات / فیلم ها
  • دوره زمانی
  • کانال ها
  • زمان انتشار
  • کیفیت یا استاندارد محتوا
  • برچسب گذاری آگهی
  • نوع پیوند / قرارگذاری پیوند
  • میزان و شرایط کارمزد
  • روش پرداخت
  • عواقب در صورت عدم رعایت توافقات (احتمالاً معافیت از مسئولیت)

نتیجه گیری در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ چندین سال است که رونق گرفته است . اعتبار و نزدیک شدن به طرفداران اینفلوئنسر برای بسیاری از برند ها مفید خواهد بود. کار با اینفلوئنسرهای مناسب می تواند فروش و آگاهی از برند را افزایش دهد. اینفلوئنسر مارکتینگ برای تصویرسازی محصول و برند بسیار خوب است. با این وجود، هنگام انتخاب اینفلوئنسرها، باید دقت کرد که هر دو طرف با هم هماهنگ شوند.

شرکت ” دیجیتال مارکتینگ بینهایت ” ( infinity digital marketing ) با درنظر گرفتن شرایط و حوزه هر کسب و کار نسبت به انتخاب و ارائه پلن های تبلیغاتی مناسب آن کسب وکار ازجمله اینفلوئنسر مارکتینگ خدمات ارائه می نماید. کسب و کار ها با دریافت مشاوره رایگان در رابطه با پلن های موجود و مناسب خود، می توانند بهترین نتایج را با کمترین هزینه ها برای خود رقم بزنند. 

در صورت تمایل برای ارتباط با ما جهت دریافت مشاوره اینجا کلیک کنید. 

مقالات مرتبط :

15 روش بازاریابی مدرن در سال 2022

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

استخدام ادمین اینستاگرام

فعالیت در لینکداین، آموزش 0 تا 100

رونق کسب و کار – 7 نکته اساسی

در facebook به اشتراک بگذارید
Facebook
در linkedin به اشتراک بگذارید
LinkedIn
در telegram به اشتراک بگذارید
Telegram
در whatsapp به اشتراک بگذارید
WhatsApp
خدمات ما

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://newsadpars.ir/?p=2587